Monday, January 11, 2010

Blackout

"Aduh~ Ahh, berdarah lah plak ibu jari ni"

Aku bermonolog,
Pabila ibu jari kiri ku dihiris,
Dek ketajaman tin yg aku buka...

Darah ku mengalir,
Bagai membuka air paip,
Mewarnai sinki dgn kemerahan...

Aku membiarkn,
Air suam membasuhi darah,
Sambil menunggu Mus'ab ambil plaster...

Sakitnya belum terasa,
Tapi darah masih mengalir...

Tanpa berfikir panjang,
Aku buka pula air sejuk,
Sejuk lagi dari cuaca diluar...

Tenang seketika,
Tiba2, terasa sakit yg mencucuk,
Entah mcmana, kepalaku mnjadi pening,
Tak pernah aku pening kepala macam ni,
Aku bertongkat disingki...

*HITAM*

Separuh sedar,
Aku sudah terbaring lemah dilantai dapur,
Kedengaran suara Mus'ab samar2 sahaja,
Mus'ab memegang ku sambil menjerit;
"Ejoe2..cepat dtg tlg aku!"

Ejoe yg khusyuk bermain dota,
Sanggup membiarkan hero nya mati,
Berlari2 dia ke dapur,
Dan menolong Mus'ab memapahku ke bilik,
Dan pabila mereka membaringkan ku diatas katil,
Barulah aku sedar spenuhnya,
Rupa2nya aku pitam@pengsan@blackout di dapur td.......

............................

"Cuak gler aku seyh tgk ko td,
ko jatuh ats stove kitchen yg berapi tuh,
nasib baek baju ko x terbakar,
aku cbe letak ko ats krusi tp masa tu mata ko dah pejam da,
pastu ak pggl ejoe trus ahh..."

Mus'ab bercerita apa yg berlaku bila aku blackout...

............................

Macam tak percaya je,
Padahal luka xdelah truk sgt,
Mungkin luka dalam jelah...

Well, look on the bright side,
Alhamdulillah semuanya baik,
Terima kasih kpda housemates escpecially Mus'ab...

Aku sedar,
Ini ujian Yg Maha Esa,
Menyedarkan ku bahawa Dialah Yg Maha Berkuasa...

Lepas ni kalo org tnya,
Aku dah pernah blackout atau belum,
Boleh lahh aku cakap dah pernah...

Tapi...,
Kalo diorg tnya knpa,
Malu ah nak crite sbb terhiris jari je!

Jadi,
Lebih baik senyap jea!
HAHAHAHA...


p/s: test lens baru =p

8 comments:

kumb said...

oit!
ko ok x bro??!!!
cuak aku bce!

nazer@mubean said...

hehe..chill2!
alhamdulillah ok..
thanx for ur concern kumb!!

fawani said...

haha

kita sama la. haritu terpitam sebab tapak tangan luka jugak masuk selumbar kayu 3inci.sadis. T____T

anyway,nice pics!! nikkor 50mm f1.8, u are so gonna be mine!!

tqah mamat said...

blackout sb tgn kne tin???
1st tme dgr.. haha

kumb said...

no problemo...
thats wat frens are for. :D
kalo aku xda rakan2 cmni ssh aku ngan kaki aku aritu.. :D

Nur Ali said...

haha

quote of the day
APPRECIATE MUS'AB MORE

nazer@mubean said...

@kumb : yup2, agree!

@ fawaw: uuu..pnjng gak 3inch! hehe..lawa kan..beli jgn x beli!!

@tqah: haha..tula pasal..malu nk cter kat org..sbb loss of blood byk kot..HAHA

@aya: uuuu..btol2! tulaa, sp suh slame ni memperkecilkn musab..he's the hero of the day tuu! HAHA

Evana said...

sbb air sejok tu. pressure drop la kot. haha

penat ionkina suroh kte wat experiment gne cold pack -.-

p.s welcome to the back stab club. WAKAKA.